• Blogger templates

      .

      الجمعة، 31 ديسمبر 2010

      رسوم فتح مشاهدة


      السلام عليكم اعزائى القرااااااااء عاملين ايه انهاردة كنت على القهوة الصبح وشربت كوباية الشاى الحلوة وندهت على الواد بلبل خد يا بلبل الحساب وجهز نفسك بليل عشان هنتفرج على الماتش قال لى بص ياعم محسن من الاول كدة عشان منزعلش من بعضينا كوباية الشاى 3 جنيه غير فلوس الماتش
      قلت ماشى مش مشكلة ال 3 جنيه طب وفلوس الماتش كام يابلبل قال لى:5 جنيه طبعا انا رحت قلت لفظ اعتراض شائع فى مصر وقلتله ليه يابلبل وانا هتفرج فى استاد ويمبلى ولا ايه
      قال لى: المعلم  هو اللى حاطط الاسعار رحت للمعلم ايه يامعلم اللى الواد بلبل بيقوله ده يعنى ايه كوباية الشاى 3 جنيه ورسوم المتاش 5 جنيه
       قال لى المعلم: ياعم محسن دى مناسبة بنستناها من الموسم للموسم عشان نعمل مصلحة
       قلتله ايوة يامعلم طب ال 3 جنيه مش مشكلة نعتبر الشاي مستورد انما ال 5 جنيه رسوم فتح مشاهدة ولا ايه وياترى بقى يامعلم هتحاسبنا على الدقيقة بكام
      قال لى: معلش ياعم محسن بقى هى دى اسعارنا ولو مش عاجبنك اتفرج فى بيتكم 
      قلتله طب انا عايز اتفرج مع حبايبى واصحابى الحاج ابراهيم الحاج خميس
      قال لى:خدهم عندك فى فى البيت وفرجهم عندك
      من هنا لـ هنا مشينا الكوباية على 1.5 وفلوس الماتش 2 جنيه ومن ساعتها وانا بفكر افتح قهوة واجيب بروجكتور وشاشة عرض كبيرة وخلى مشاهدة ماتشات الدورى المصرى 5 جنيه لاول نصف ساعة وكل دقيقة ب 15 قرش اما الدورى الانجيليزى عليه 2 جنيه جمارك

      وعجبى

      0 التعليقات:

      إرسال تعليق

      حرية النقد والرد متاحة لجميع الزوار بشرط أن لا يكون الرد خارج نطاق الموضوع وأن يكون خال من الكلمات البذيئة

      اشترك في القائمة البريدية

      لا تنسى تأكيد الأشتراك من الرسالة التي ستصلك